25december, eerste kerstdag - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Martina - WaarBenJij.nu 25december, eerste kerstdag - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Martina - WaarBenJij.nu

25december, eerste kerstdag

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

25 December 2017 | Griekenland, Lesbos

Vandaag is het kerst, ook hier in Lesbos hebben we er een gezellige dag van gemaakt, maar hebben we ook verdrietige dingen gezien. We hadden als hele groep vrij en zijn met twee busjes op stap gegaan naar 'Molifos' de kustlijn waar veel vluchtelingen vanuit Turkije met een bootje de overtocht proberen te maken.... langs de kust hebben we veel zwemvesten zien liggen..... wat intens verdrietig en een contrast met het heerlijke zonnetje wat scheen en de prachtige natuur dat Griekenland tot een tropisch oord laat lijken. Helemaal intens verdrietig om daar de 'Grave yuard' te zien; de begraafplaats met een enorme hoop met zwemvesten en lekke rubberbootjes...ik heb er geen woorden voor hoe verdrietig en uitzichtloos dit voelde. En ongelofelijk om te realiseren dat er bij ieder zwemvest een persoon hoort die het gedragen heeft en een levensverhaal heeft... en om er Mini zwemvesten tussen te zien liggen die kleine peuters hebben gedragen...ik heb er geen woorden voor... Dit maakt dat ik er extra naar uitzie om morgen de handen uit de mouwen te gaan steken en te gaan helpen in het kamp! Ik hoop dat jullie (degenen die dit lezen) een fijne en vredige kerstdag hebben gehad, wat mogen we daar dankbaar voor zijn! En een hele gezellige dag met elkaar morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martina

Lieve mensen, zaterdag 23 december hoop ik samen met een groep voor 2 weken naar Lesbos te vertrekken om daar te gaan helpen in het vluchtelingenkamp. Via deze site hoop ik zo nu en dan iets van mijn ervaringen te delen door hier een blog op te schrijven. Bedankt voor uw/jouw betrokkenheid door dit te lezen!

Actief sinds 20 Dec. 2017
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 3462

Voorgaande reizen:

23 December 2017 - 06 Januari 2018

Lesbos

Landen bezocht: