Veilig aangekomen - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Martina - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Martina - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

24 December 2017 | Griekenland, Lesbos

Na een lange reis van bij elkaar zo ongeveer 20uur onderweg zijn (3x overstappen: van Düsseldorf naar Istanbul, van Istanbul naar Athene en vervolgens naar Mitilini) zijn we al laatste vier veilig aangekomen en hebben we ons bij de rest vande groepvan Livingstone aangesloten die donderdag al waren aangekomen. Goed om elkaar te zien en om toch een beetje zondag gevoel te hebben door met elkaar naar heel eenvoudig en vervallen schuur te gaan die als kerkzaal diende. Heel erg bijzonder en mooi om te ervaren dat er zoveel Griekse bevolking, vluchtelingen en vrijwilligers samen kwamen om God te aanbidden. En dat heel eenvoudig door op de grond te zitten en van iedere bevolkingsgroep een tolk naar voren te roepen zodat ook echt iedereen de dienst kon begrijpen. En dan met elkaar 'silent night' zingen is toch wel enorm speciaal, toch een beetje kerst avond gevoel ;) verder was en is het een ontspannen dag om elkaar als groep beter te leren kennen en het prachtige eiland Lesbos wat te verkennen. Morgen zullen we met elkaar kerst vieren door naar de aankomstplek van veel bootvluchtelingen te gaan en de 'zwemvesten-begraafplaats' en dan zal ik dinsdag voor het eerst in het vluchtelingenkamp aan de slag gaan. Spannend, maar ik kijk er ook naar uit om te kunnen gaan helpen, nu deze 'ellende' zo dicht om de hoek ligt.... ik wens jullie hele fijne kerstdagen toe en dat ook in Nederland hopelijk stille en Heilige nacht uit volle borst meegezongen kan worden!

  • 24 December 2017 - 17:26

    Mark:

    Ha Martina, ik wens je veel zegen toe in Lesbos.
    Ik hoor de verhalen nog wel eens misschien :p

    Groeten mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martina

Lieve mensen, zaterdag 23 december hoop ik samen met een groep voor 2 weken naar Lesbos te vertrekken om daar te gaan helpen in het vluchtelingenkamp. Via deze site hoop ik zo nu en dan iets van mijn ervaringen te delen door hier een blog op te schrijven. Bedankt voor uw/jouw betrokkenheid door dit te lezen!

Actief sinds 20 Dec. 2017
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 3464

Voorgaande reizen:

23 December 2017 - 06 Januari 2018

Lesbos

Landen bezocht: