Woensdag 27december - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Martina - WaarBenJij.nu Woensdag 27december - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Martina - WaarBenJij.nu

Woensdag 27december

Door: Martina

Blijf op de hoogte en volg Martina

27 December 2017 | Griekenland, Lesbos

De tweede dag in het kamp was weer totaal anders dan gisteren en zo zal iedere dag er weer anders gaan uitzien. Dat is wel heel leuk en verrassend ! In de ochtend tot vroeg in de middag samen met buurman Jan de ' maingate' bewaakt voor enkele delen van het kamp waar alleen de bewoners van die iso's en containers mogen komen. Dus pasjes pasjes en nog eens pasjes checken. Vak wordt je belazerd waar je bij staat, maar toch was het onwijs leuk om zoveel vluchtelingen vrolijk te begroeten een glimlach op hun gezicht te zien en een praatje enn grapje met ze te maken. Verder heb ik ook mee kunnen helpen met het opsporen van enkele gezinnen die al hun spullen moesten gaan inpakken, omdat ze met de bus naar een hotel op het eiland gebracht zouden worden om daar te gaan 'overwinteren'. Dat is me nog eens goed nieuws om het kamp te ontvluchten, dus nog meer mensen blij! ;) Tot slot heb ik mee kunnen helpen met het sorteren van winterkleding die waarschijnlijk morgen uitgedeeld zullen worden. Met hulp van Amir, een vluchtelingenkind ging dat als een speer. Bijzonder om samen te kunnen werken zonder ook maar 1 woord met elkaar uit te kunnen wisselen. Onze shift eindigde toen het gelukkig stopte met regenen..... echt vreselijk voor de mensen, omdat hun tenten lekten of de modder naar binnenstroomde. Ik hoop dat het allemaal mag opdrogen vannacht....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martina

Lieve mensen, zaterdag 23 december hoop ik samen met een groep voor 2 weken naar Lesbos te vertrekken om daar te gaan helpen in het vluchtelingenkamp. Via deze site hoop ik zo nu en dan iets van mijn ervaringen te delen door hier een blog op te schrijven. Bedankt voor uw/jouw betrokkenheid door dit te lezen!

Actief sinds 20 Dec. 2017
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 3466

Voorgaande reizen:

23 December 2017 - 06 Januari 2018

Lesbos

Landen bezocht: